Incorporated img

Incorporated img
Karma Kencana Shah

Baca E-Mail Dapat Duit

http://www.emailcashpro.com

Selasa, 10 Ogos 2010

Kawan2 Sebatch BFA acting & directing 2002 -2005

Asalnya rakan-rakan yang sebatch denganku dalam kelas BFA ni ada 20 orang sahaja. Latar belakang mereka? Saya tak berapa ingat nama beberapa orang dari mereka. Tapi saya senaraikan jugaklah... ada juga yang aku jumpa kat FB. Ada yang lost contact. mmm...

Abang yang paling tua bernama Zulkhairi Ibrahim, guru yang sambung belajar berasal dari Perlis atau Kedah, tak ingat . Sekarang tak tahu dah naik pangkat apa. Aku ingat, aku berlakon dalam pementasan tahun akhir dia ni. 1 dialog je, jadi penjahat pulak tu (teater apa ku tak ingat tapi baju free dapat)

Ada 2 orang lagi guru sambung belajar iaitu Abg Cond (Mohd Rosli B Abd Hamid) dari Kelantan, juga seorang juru tari, dan Abg Zaidel (Zaidel Tuah @ Wan Adila) dari Sarawak toh. Lepas tamat USM lost contact.

Saya sambung KPLI pada tahun 2006, kemudian jadi cikgu. Begitu juga dengan Ayu (Rayuza bt ??), aku jumpa masa camping KRS di Johor. Seterusnya Zam (Nur Ithizam Aris) pun jadi cikgu PJ kat mana aku pun tak tahu, jumpa kat FB. Kemudian Wan Zihan (Wan Norzihan Razidan) pun tengah KPLI skg, amik kursus muzik kot.

Ada 2 orang lagi perempuan yang salah seorang bernama Dara, seorang lagi tak ingat, orang Penang, masa tahun kedua awal2 lagi tukar kursus, amik Ijazah Pendidikan. Jadi daripada 20 orang yang asal, 8 orang berpindah ke bidang Keguruan.

Fiza black(Nur Hafiza) telah berpindah mengikut suami ke Amerika, aku jumpa pada 2008 di Bazaar Jln TAR. Dino (Syed Faradino) , skarang jadi pemberita di Astro Awani. Manakala Teja (Siti Khadijah Mohd Talha) jadi jurulatih teater di Paan Production di N9 tempat asalnya. Mereka berempat - Ayu, Fiza, Dino dan Teja adalah lulusan akademi TV3 sebelum masuk USM.

Kawan rapat saya, seorang India, Prakash Rajaram namanya, asal Seberang Prai Penang, sekarang tak tahu kat mana. Lagi siapa yek.... tgok gambar bwh dulu.. haa seorang lagi namanya Shida (Shahida Shamsudin), katanya orang Maran Pahang, tapi la ni aku ngajar kat PPD Maran tapi tak pernah jumpa pulak, Lost Contact... ya siapa lagi ye... tup tup akhirnya tinggal 13 orang je yang mendaftar pada tahun tersebut... Bachelor Of Fine Arts, Acting And Directing. daripada 13 orang, 8 jadi cikgu ... bayangkanlah setiap tahun ada pengambilan... ke mana arah tuju Graduan Kursus ini... Tapi tak seorang pun berani untuk memohon ke Sekolah Seni... kenapa?/??.

Kalau saya menjawap :

1. Sekolah seni cuma ada 2. 1 di Kuching Sarawak. 1 lagi di JB. Klu di JB, kos hidup tinggi, walaupun diberi 2 kenaikan tangga gaji berserta beberapa elaun. kalau Kuching... Naik Belonlah.

2. Komitmen sebagai guru teater sangat besar, bukan seperti guru biasa. Teori, Praktikal, Latihan, Jemputan dan tumpuan kepada pelajar sekolah sangat besar. Siapa nak korbankankan masa untuk keluarga untuk itu. Kalau bujang boleh kot. Tapi kalau minat sangat, takkan ada alasan sedemikian yang menghalang.

3. selain daripada itu... klu aku dapat pindah pun... orang rumah?suami?anak?

4. sewa rumah? Klu duduk kuarters, elaun rumah dan kola dah tentu kena potong (he he he...)

5. tak de alasan. Berminat tapi tak berapa sangat. Bagi orang lainlah. Kalau gue pergi mohon, then dapat plak..kat tempat aku ni skg sape nak ngajo? (tapi budak2 kat cni bukan minat bersungguh2 pun)...

Ntahlah... TQlah... Bye2lah.............


Tiada ulasan:

Catat Ulasan